شرکت مهندسی آبی

ساخت وبلاگ

ژاپن و آمریکا قصد دارند در رویدادی که از آن با عنوان نبرد روبات‌های غول‌پیکر یاد می‌شود در سال آینده میلادی نمایشی از مبارزه روبات‌های مسلح خود برپا کنند.

صنایع Suidobashi Heavy تلویحا موافقت خود را با درخواست شرکت MegaBots که مقر آن در بوستون است اعلام کرده تا روبات‌هایی که توسط این دو شرکت تولید شده‌اند نبردی دیدنی داشته باشند.

اگرچه رقابت‌هایی مانند RoboGames چیز جدیدی نیستند اما این نبرد که در آن از روبات‌هایی با ۴ متر ارتفاع استفاده می‌شود، اولین در نوع خود است.

در سال ۲۰۱۲ روبات Kuratas شرکت Suidobashi با الهام از روبات‌های mecha که در انیمیشن تخیلی ژاپنی به‌کار گرفته شده بودند طراحی شد.

این روبات ۵۰۰۰ کیلوگرم وزن داشت و از سه چرخ، دو بازو و کابینی برای یک نفر به همراه سلاح‌های مختلف با قابلیت شلیک گلوله و آتش بهره می‌برد.

این روبات در وب‌سایت آمازون ژاپن با قیمت ۹۷۶ هزار دلار در معرض فروش قرارگرفت اما در حال حاضر عبارت “موجود نیست” در کنار نام آن درج شده است.

مدیرعامل Suidobashi، در خصوص این نبرد می‌گوید:
ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کشور دیگری در این نبرد پیروز شود. روبات‌های غول‌پیکر، فرهنگ ژاپن هستند.

mechabot-۲این رقابت در خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد و پس از ویدئوی منتشره MegaBots در هفته گذشته که رقیب را به نبرد فراخواند، کلید خورد. این ویدئو تا کنون بیش از دو میلیون بازدید داشته است.

روبات Mark II شرکت MegaBot در حدود ۵۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد و توسط تیمی دونفره و به سبک تانک‌های جنگی کنترل می‌شود. گلوله‌های آتشی ۱.۳ کیلوگرمی توسط این روبات شلیک می‌شوند.

با این وجود یکی از چالش‌های این دو شرکت، نزدیک کردن عملکرد روبات‌ها به انتظارات حضار است تا نبردی کاملا واقعی شکل گیرد.

با این وجود هدایت این روبات‌ها توسط انسان و امکان وارد آمدن آسیب‌های شدید به آن‌ها سؤالی است که هنوز بدون پاسخ باقی مانده است. .طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 360 تاريخ : چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت: 17:09

شرکت آی.بی.ام از ساخت اولین تراشه ۷ نانومتری جهان خبر داد. ضخامت این تراشه به اندازه یک ده هزارم موی انسان است.

شرکت‌های رقیب در سال‌های اخیر موفق به ساخت تراشه‌های ۲۲ ، ۱۶ یا ۱۴ نانومتری شده بودند، اما هرگز نتوانسته بودند تراشه ۷ نانومتری بسازند.

آی.بی.ام مدعی است تراشه جدیدش در محیط محدودی که دارد از عملکردی حدودا ۵۰ درصد بهتر از تراشه‌های رقیب برخوردار است و از نظر میزان مصرف انرژی هم تا ۵۰ درصد بهتر از رقباست.

این تراشه برای ارائه خدمات کلود، تحلیل حجم بالای داده، ارائه خدمات همراه و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در طراحی این تراشه از ترکیب آلیاژی خاصی به نام ژرمانیم سیلیکون استفاده شده که اولین بار در سال ۱۹۸۹ توسط خود آی.بی.ام ابداع شده بود.

تراشه ۷ نانومتری نسل دهم تراشه‌های ساخت آی.بی.ام محسوب می‌شود. این شرکت کار خود را با ساخت تراشه‌های ۹۰ نانومتری آغاز کرده بود.

انتظار می‌رود آی.بی.ام اولین سری از ابررایانه‌های مجهز به این تراشه‌ها را در سال ۲۰۱۷ روانه بازار کند.

البته استفاده این شرکت از تراشه‌های ۱۰ و ۱۴ نانومتری کماکان ادامه خواهد یافت.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 296 تاريخ : چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت: 16:14

پس از اعتراضات گسترده عده‌ای از خریداران لپ تاپ‌های ساخت شرکت دل، این شرکت مجبور به تعویض آنها بدون دریافت هزینه شد.عده‌ای از خریداران لپ تاپ مدل Latitude E۶۴۳۰u شرکت دل مدعی شده بودند که پس از مدتی کار کردن با این رایانه احساس می‌کنند بوی بسیار نامطبوعی از آن متصاعد می‌شود که بی شباهت به بوی ادرار گربه نیست.

به نظر می رسد این نقص ناشی از سوءکارکرد یکی از اجزای این لپ‌تاپ باشد که در مدل های جدیدتر آن برطرف شده است، اما در این مدت صدها کاربر دل وجود چنین مشکلی را تایید کرده اند.

این شرکت اولین بار چهار ماه قبل از وجود مشکل مذکور آگاه شد. در آن زمان یکی از کاربران به دل اطلاع داد که بوی نامطبوع و غیرقابل تحملی از صفحه کلید لپ تاپ های Latitude E۶۴۳۰u شرکت دل به مشام می رسد.

پس از آنکه تقویت فن‌ها و تمیز کردن صفحه کلید مشکل را حل نکرد و کاربران زیادی در دهها کشور جهان وجود آن را گزارش دادند، مشخص شد که مشکل یاد شده جدی است.

لپ‌تاپ های Latitude E۶۴۳۰u تولید شده از یک ماه قبل توسط دل دیگر چنین مشکلی نداشته اند و به نظر می رسد دل بی سروصدا موضوع را حل وفصل کرده است.

البته برخی کاربران می‌گویند پس از تعویض لپ تاپ های بدبوی خود کماکان احساس می‌کنند مشکل به طور کامل رفع نشده است.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 271 تاريخ : چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت: 16:14

در دانشگاه تافتس (Tufts) در ایالت ماساچوست آمریکا پژوهش جالب و امیدوارکننده‌ای انجام شده است.
در این دانشگاه چند رایانه توانستند یکی از رمز و رازهای علمی را که سال‌های مدیدی برای دانشمندان لاینحل باقی مانده بود، رمزگشایی کنند.

در این فرایند رایانه توانست از قدرت کرم پهن در بازسازی سلول‌های خود پرده بردارد.
کرم پهن به دسته‌ای از کرم‌های انگلی اطلاق می‌شود که دارای ساختاری ساده و فاقد دستگاه گردش خون و تنفسی است. این کار با بهره‌گیری از مفهوم هوش مصنوعی صورت گرفته است و لذا این پژوهش نویدبخش کارکردهای فراوان هوش مصنوعی در حوزه پزشکی است.
بر این اساس انتظار می‌رود دانشمندان در آینده با درک نحوه رشد اعضای قطع‌شده یا بافت‌های آسیب‌دیده بدن انسان، بتوانند بافت‌های تخریب‌شده را بازسازی کنند.
این دستاورد ارزشمند در نشریه PLOS Computational Biology منتشر شده است.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 250 تاريخ : چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت: 16:13

گوگل امکانات تازه‌ای را به جیمیل افزوده تا فیلتر شدن ایمیل‌ها با دقت بیشتری صورت بگیرد و بتوان ایمیل‌های ناخواسته را با هوشمندی بیشتری شناسایی کرد.

یکی از مشکلات همیشگی کاربران خدمات ایمیل اشتباه سرویس‌ها در تشخیص ایمیل‌های ضروری از هرزنامه‌هاست که موجب می‌شود نامه‌های مهم به موقع به دستشان نرسد.

حال گوگل می‌گوید فناوری پالایش دقیقی را در جیمیل به کار گرفته که قبلا در سرویس جستجو و گوگل ناو به کار گرفته شده بود.

این ابزار که Postmaster نام دارد، با تحلیل داده‌های ایمیل‌های ارسالی و از جمله داده‌های گنجانده شده در آنها، گزارش‌های مختلف، گزارش‌های قبلی ارسال هرزنامه، بررسی شهرت ارسال کننده و … در مورد هرزنامه بودن یا نبودن هر ایمیل تصمیم‌گیری می‌کند.

گوگل امیدوار است استفاده از این سیستم باعث شود جیمیل به درستی بتواند تفاوت یک ایمیل بانکی با ایمیل تبلیغاتی را تشخیص دهد.

این شرکت مدعی است با استفاده از سیستم مذکور میزان هرزنامه‌های ارسالی برای کاربران جیمیل به ۰.۰۵ درصد کاهش یابد.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 317 تاريخ : چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت: 15:38

روسیه در تلاش برای کاهش وابستگی به فناوری‌های غربی قصد دارد سیستم‌عامل مستقلی را برای گوشی‌های هوشمند تولید کند.

نیکلای نیکیفورو - وزیر ارتباطات روسیه اعلام کرد که این کشور قصد دارد سیستم‌عامل اندروید گوگل و آی‌اُ‌اس اپل را با یک نرم‌افزار جدید برپایه “سیل‌فیش” که یک سیستم‌عامل موبایلی منبع آزاد ساخته شده توسط شرکت فنلاندی “جولا” است، جایگزین کند.

مسئولان شرکت جولا اوایل ماه جاری میلادی برای مذاکره درباره این سیستم‌عامل جدید با اعضای جامعه فناوری روسیه دیدار کردند.

به گزارش روزنامه آر‌بی‌سی روسیه نیکوفورو گفت که بدنبال کاهش وابستگی روسیه به فناوری‌های خارجی طی ۱۰ سال آینده از ۹۵ درصد به ۵۰ درصد است.

این در شرایطی است که روسیه به دلیل مواجهه با تحریم‌های روز افزون غرب به دلیل بحران اوکراین، در تلاش یرای پیشبرد استقلال صنایع خود از فناوری غربی است.

روسیه در عین حال به دنبال سیستم‌عاملی است که در داخل کشور ساخته شده باشد و بوسیله ماموریت‌های مخفیانه آژانس امنیت ملی آمریکا قابل رهگیری نباشد.

سال گذشته اپل و شرکت نرم‌افزاری اس‌پی‌ای آلمان با افشای کد منابع خود به دولت روسیه مخالفت کردند.

با توجه به اینکه گزینه‌های کمی برای روسیه باقی مانده، این کشور تصمیم گرفته که سیستم‌عامل موبایلی خود را بسازد.

سیستم‌عامل سیل‌فیش در حال حاضر تنها نیم درصد سهم بازار روسیه را به خود اختصاص داده است.

این آمار حتی از سهم بازار ویندوزفون مایکروسافت و سیستم‌عامل بلک‌بری نیز کمتر است.

اما این نرم‌افزار آینده‌دار به نظر میرسد زیرا تنها سیستم‌عامل موبایلی منبع آزاد در بازار است.

نیکوفورو افزود: موفقیت این سیستم‌عامل به راحتی کاربران و سازندگان گوشی با آن بستگی دارد.

روسیه در حال حاضر به سازندگان داخلی اپلیکیشن برای نوشتن برنامه سیل‌فیش به جای دیگر پلت‌فورم‌ها پول می‌دهد.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 259 تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394 ساعت: 18:13

گوگل نسخه آزمایشی تازه‌ای از سیستم‌عامل اندروید موسوم به Android M را عرضه کرد. این نسخه با عنوان کامل Android M Developer Preview 2 در دسترس علاقمندان است.
در اندروید ام برخی حفره‌های امنیتی برطرف شده و به روزرسانی‌هایی هم صورت گرفته است.

گفته می‌شود رابط کاربری این سیستم‌عامل از امکانات تازه و همینطور سیستم تائید دسترسی خوبی برخوردار است که جلوی برخی سوءاستفاده‌های برنامه‌های مختلف را می‌گیرد.

همچنین سیستم پرداخت همراه Android Pay هم به طور پیش فرض به آن افزوده شده است.

قابلیت دیگری به نام Doze هم برای همگام‌سازی اطلاعات برنامه‌های مختلف و پشتیبانی از USB Type C در نظر گرفته شده است.

علاقمندان برای دسترسی به این سیستم‌عامل باید از گوشی‌های نکسوس 5 و 6 و 9 استفاده کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 182 تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394 ساعت: 18:12

اگر یک نظرسنجی بین کاربران گجت های دیجیتال، از تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها گرفته تا ساعت های هوشمند و دوربین های دیجیتال، برگزار شوند و در نظرسنجی، این سوال مطرح شود که بزرگترین مشکل این ابزارها چیست، بدون شک پاسخ درصد بسیار زیادی از آنها باتری است. این مشکل به خصوص درباره تلفن ها و ساعت های هوشمند بسیار زجرآور هستند چون کاربران مدت زمان بسیار زیادی را مشغول کار کردن با این گجت ها می باشند. به هر حال، در صورت استفاده مداوم از این دستگاه ها، می بایست بیش از یک بار در روز آنها را شارژ کنید. اما حالا یک شرکت پیدا شده که به جای افزایش توان باتری ها، ادعا می کند قصد دارد نیاز گجت ها به شارژ شدن را از بین ببرد.

کمپانی Stretch Sense که در نیوزلند قرار دارد، روز گذشته از حسگر جدیدی رونمایی کرد که در حال حاضر در دست ساخت است و می توان به کمک آن، گجت هایی ساخت که هرگز نیازی به شارژ شدن نداشته باشند. بن اوبراین، مدیر عامل Stretch Sense، در کنفرانس تکنولوژی های پوشیدنی درباره این سنسورهای تولید کننده انرژی توضیح داده است. سنسورهای ویژه این شرکت انعطاف پذیر و قابل خم شدن بوده و با این اتفاق، به تولید و ذخیره سازی انرژی می پردازند که این انرژی می تواند به عنوان نیروی محرکه دستگاهی که در آن به کار رفته عمل کند. Stretch Sense مدعی است تکنولوژی آنها کاملا ثبت شده و مرحله آزمایشات آکادمیک را با موفقیت پشت سر گذاشته است. حالا این کمپانی در حال کار با بیش از 100 مشتری درباره این سنسورهای جدید است.

اوبراین در این زمینه توضیح می دهد: “هدف ما از روز اول توسعه نوعی از تکنولوژی بوده که هدف مشخصی دارد: به دست آوردن انرژی از حرکات انسان. در همکاری انجام شده بین کمپانی ما و دانشگاه اوکلند، توانسته ایم راه حلی کم هزینه و مناسب به دست آوریم که در آینده نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید”. یکی از اولین بخش هایی که این سنسورها در آن به کار گرفته می شوند، دستبندهای سلامتی است. در این شرایط، با حرکت کاربر در حالت عادی و در زمان ورزش، این سنسورها تغییر شکل پیدا کرده و انرژی تولید شده توسط آن باعث کار کردن دستبند مورد نظر خواهد شد. همچنین حسگرهای نظارت زیست محیطی و حسگرهای سلامتی افراد سالمند نیز از دیگر مواردیست که می توان از سنسورهای Stretch Sense در آنها استفاده کرد. با این حال، هنوز زمان دقیقی برای عرضه رسمی این سنسورها به بازار اعلام نشده است.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 168 تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394 ساعت: 18:11

کشور کوچک دانمارک با وجود جمعیت کمی که دارد؛ همواره به‌عنوان یکی از آینده‌نگرترین کشورها در زمینه استفاده از نیروهای تجدیدپذیر به شمار می‌رفته است. اما روز گذشته یک اتفاق عجیب در این کشور رخ داد که گامی بزرگ در تاریخ صنعت تولید برق از منابع تجدید پذیر طبیعی بوده است: این کشور بیشتر از نیاز داخلی خود از انرژی باد برق تولید کرد.

روزنامه گاردین در این باره می‌نویسد: “در یک روز با بادهای شدید، دانمارکی‌ها متوجه شدند عقربه نشانگر میزان برق برداشت شده از مزارع توربین‌های بادی عدد 116 درصدی را نشان می‌دهد؛ یعنی 16 درصد بیشتر از میزان مصرف برق کل کشور. اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و در ساعت سه صبح روز جمعه زمانی که سرعت باد بیشتر شد؛ این میزان تولید برق به 140 درصد مصرف داخلی افزایش یافت.”

اما نگران نباشید. قرار نیست این میزان مازاد بر مصرف برق هدر برود. دانمارک می‌تواند برق اضافی خود را به کشورهایی چون نروژ، آلمان یا سوئد ارسال نماید. موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید این میزان تولید برق، همه توان تولیدی توربین‌های بادی دانمارک نیست؛ یعنی شاید همان‌طور که دولت دانمارک پیش‌بینی کرده است تا سال 2050 میلادی بتواند مصرف سوخت‌های فسیلی را به منظور تولید برق به‌طور کامل کنار بگذارد.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 229 تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394 ساعت: 18:07

سرویس پیام پیشتاز سرویسی تقریبا مشابه آهنگ پیشواز است که به جای اینکه موسیقی مورد علاقه مشترک برای تماس‌گیرنده پخش شود، متن انتخابی او به‌صورت یک فلش پیام روی تلفن تماس گیرنده نمایش داده می‌شود.

سرویس پیام پیشتاز عملکردی تقریبا مشابه سرویس آهنگ پیشواز دارد.

در سرویس آهنگ پیشواز مشترک با استفاده از موسیقی مورد علاقه خود به استقبال تماس گیرندگان می‌رود‌؛ اما در سرویس پیام پیشتاز متن انتخابی مشترک در تمامی تماس‌هایی که با شماره (های) مورد نظرش برقرار می‌شود، به‌صورت یک فلش پیام روی تلفن تماس گیرنده نمایش داده می‌شود.

تعرفه استفاده از آهنگ پیشواز برای یک دوره ۳۰ روزه ۳۰۰۰ ریال است.

هم‌اکنون این سرویس تنها برای مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری توسط اپراتور دوم تلفن‌همراه ارائه شده است.

هزینه استفاده از آن ماهانه ۵۰۰۰ ریال بوده که فرصت انتخاب ۳۰ پیام پیشواز را به مشترک می‌دهد. برای تغییر بیش از ۳۰ بار، به ازای هر بار مبلغ ۱۰۰ ریال محاسبه می‌شد.

مانند بسیاری موارد دیگر، رگولاتوری پس از ارائه سرویس برای تنظیم مقررات لازم اقدام کرده و تعرفه ارائه خدمات پیام پیشواز در شبکه تلفن همراه پیش و پس پرداخت (اعتباری و دائمی) بررسی و سقف تعرفه ماهانه ارائه این خدمات در جلسه ۲۱۶ این کمیسیون تصویب شده است.

براساس این مصوبه، سقف تعرفه ماهانه ارائه خدمت پیام پیشواز برای بسته خدمات عادی با امکان تغییر پیام متنی حداکثر ۳۰ بار در ماه ۴۵۰۰ ریال و برای بسته خدمات ویژه با امکان تغییر پیام متنی به هر میزان در ماه، ۹۰۰۰ ریال تعیین شده است.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 236 تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394 ساعت: 18:06

اگر دنبال کننده فیلم‌های جیمز باند باشید، حتما با وسایل مخصوص و ویژه این کاراکتر بین المللی آشنایی دارید. یکی از معروف‌ترین وسایل این کاراکتر جذاب، خودروی اوست که توسط کمپانی آستون مارتین طراحی و تولید می‌شود. حال این کمپانی عظیم، دست به ایده جالبی زده است و به فکر تولید یک قایق فوق حرفه‌ای و جاسوسی افتاده است.

این قایق موتوری سریع السیر مجهز به یخچال، قهوه ساز، کنترل صوتی و بسیاری امکانات دیگر است که قرار است این کاراکتر را در فیلم‌های بعدی‌اش همراهی کند.

منابع مطلع در این خصوص، اظهار داشته‌اند که این قایق فوق حرفه‌ای به زودی توسط کمپانی آستون مارتین با همکاری و طراحی Mulder در ماه سپتامبر سال جاری و هم‌زمان با معرفی فیلم جدید جیمز باند، رونمایی شود. مدل‌های AM37 و AM37S با بالاترین سرعت 60 گره یا 60 Knots می‌توانند اولین تولیدات کمپانی آستون مارتین در حوزه قایق‌های موتوری باشند که از شعار: شبحی از زیبایی و قدرت برای معرفی خود استفاده کرده است. وجود یک عرشه الکترونیکی متشکل از سه پنل کربنی به کار رفته در این قایق، به کاربرش اجازه می‌داد تا به طور کامل فضای اتاق راننده را پس از انجام یک مأموریت بر روی آب، بپوشاند.

با استفاده از سیستم‌های خاص و جدید در این قایق و بهره گیری از امکاناتی همچون تهویه هوای مطبوع، یخچال و قهوه ساز الکترونیکی، جیمز باند می‌تواند با استفاده از کنترل راه دور، پیش از رسیدن به قایقش دستورات لازم جهت آماده سازی یک قهوه گرم را به قایق بدهد. در این صورت هنگامی که وی به قایق می‌رسد، یک قهوه اسپرسو داغ و خوشمزه برای وی آماده سرو است. تمام سیستم‌های ناوبری و مولتی مدیای این قایق تنها با صدای جیمز باند قابل کنترل خواهند بود.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 209 تاريخ : دوشنبه 29 تير 1394 ساعت: 18:20

خواب در حد 6.8 ساعت به طور میانگین و در طول شب باعث خواهد شد تا احساس خستگی از شما خارج شود. اما برخی از متخصصین در این زمینه پیشنهاد می‌کنند که خواب در هر شبانه روز باید بین ۷ تا ۹ ساعت باشد که البته بسیاری از افراد به سختی می‌توانند تا به این حد استراحت داشته باشند. از همه بدتر اینکه از دهه ۴۰ میلادی به بعد خواب کمتری به چشم انسان‌ها می‌آید و این موضوع طی تحقیقی که در دانشگاه استرالیای جنوبی انجام گشته، بر روی کودکان مشخص شده است. در تحقیق مورد اشاره از سال ۱۹۰۵ تا سال ۲۰۰۸ به طور میانگین در هر سال یک دقیقه از میانگین خواب افراد کاهش یافته است.

در سال گذشته میلادی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، کمبود خواب را یک بیماری همه‌گیر اعلام کرد. بر اثر همین کمبود خواب‌ها، تصادفات ناشی از به چرت رفتن رانندگان افزایش یافته و کیفیت تولید در برخی صنایع با کاهش مواجه گشته است. لازم به ذکر است که کمبود خواب باعث افزایش شیوع بیماری‌هایی چون فشار خون بالا، دیابت، افسردگی و چاقی نیز می‌شود. با اینکه ژنتیک و بهداشت خواب برخی از دلایل کمبود خواب را توضیح می‌دهد که از جمله می‌توان به تاثیرات استفاده از موارد دارای کافئین، نیکوتین و الکل به ویژه قبل از خواب اشاره نمود.

چیزی که تغییر کرده، فناوری است که ساختار بدن انسان‌ها را دگرگون نموده. خانم Maria Konnikova از New York Today مدعی شده که ما اکنون نسبت به گیرنده‌های روشنایی بسیار حساس شده‌ایم و همین عامل بر تنظیم ریتم‌های شبانه روزی بسیار موثر است. ریتم شبانه روزی یا ساعت بدن در واقع موردی است که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم میزان خواب و استراحت خود را در طول شبانه روز تحت کنترل داشته باشیم. اما از آنجا که زندگی امروزی انسان‌ها به شدت تحت تاثیر دیوایس‌های هوشمند الکترونیکی قرار گرفته، باعث شده تا ریتم شبانه روزی بدن با کار کردن با این وسایل، مغز را در تنظیم ریتم یاد شده فریب دهند. علاوه بر ترشح هورمون ملاتونین، مغز در هنگام کار با گجت‌ها بدن را سرشار از انرژی می‌بیند و خانم Konnikova در این مورد می‌گوید همین عامل سیگنال به خواب رفتن بدن را به تعویق انداخته و باعث کاهش خواب می‌گردد.

بر اساس تحقیقی که توسط Charles Czeisler رئیس بخش خواب و اختلالات شبانه روزی در بیرمنگهام و در بیمارستان زنان انجام شده، گروهی از افراد که یک صفحه کاغذی چاپ شده را حدود ۴ ساعت پیش از خواب و استراحت عصر خوانده بودند حدود نصف کسانی که یک صفحه الکترونیکی را مطالعه نمودند، در خواب مشکل داشته‌اند. در نتیجه افرادی که یک صفحه الکترونیکی را خوانده بودند نه تنها خواب کمتری داشتند، بلکه ساعت بدن و ریتم شبانه روزی خواب آنها تغییر بیشتری را نشان داد که در نهایت باعث شد دیرتر هم به خواب بروند.

این تحقیقات و پژوهش‌ها یک درس خوب و کلی را برای ما در بر دارد و آن اینکه، برای داشتن خوابی بهتر و منظم‌تر، باید دکمه گجت‌های دوست داشتنی‌مان را زده و آن‌ها را برای مدتی خاموش کنیم!طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 215 تاريخ : دوشنبه 29 تير 1394 ساعت: 18:19

اگر از طرفداران مجموعه کتاب های هری پاتر باشید حتما با اصطلاح شنل نامرئی کننده آشنا هستید. داشتن چنین شنلی یکی از آرزوهای کودکی همه ما بوده است. در سال های اخیر محققان زیادی در سرتاسر جهان تلاش کرده اند چنین وسیله کاربردی بسازند و هر بار هم بیشتر از قبل به ساخت نسخه ای نهایی از آن نزدیک تر شده اند. اگر بخواهیم کمی علمی توضیح بدهیم باید گفت برای ساخت چنین الیافی می بایست لایه های متعددی از مواد را روی هم قرار داد تا طول موج های فرودی و بازتابی نور شکسته شوند و یک جسم دقیقا مانند سطحی که پشت آن قرار دارد به چشم انسان برسد. اما حالا دانشمندان توانسته اند یک شنل نامرئی کننده آن هم تنها به وسیله یک لایه تولید کنند.

بوبکر کانته، از دانشگاه کالیفرنیا - سن دیگو و نویسنده ارشد مقاله ای که در ژورنال پیشرفت های الکترومغناطیسی به چاپ رسیده درباره شنل های نامرئی کننده این طور توضیح می دهد: “این شنل ها به کمک شکست نور باعث می شوند یک جسم دقیقا مشابه سطح پشتی به نظر برسد و به این ترتیب به وسیله یک حقه، بیننده را متقاعد می کنند که در مقابل آنها هیچ چیزی وجود ندارد”. همان طور که گفته شد روش های قبلی از چندین لایه برای ساختن این شنل استفاده می کرده اند و به همین دلیل جنس پارچه مانندی که تولید میشد بسیار ضخیم تر از ابعاد جسمی که آن را می پوشاند بود. اما به گفته لی یی شو، یکی دیگر از نویسندگان مقاله، دلیل اصلی چشمگیر بودن آزمایش جدید استفاده از تنها یک لایه برای انجام این فرآیند است.

این شنل تک لایه، باعث شکست نور فرودی می شود و به این ترتیب به نظر می رسد پرتو نور از محل دیگری در پشت جسم تابیده شده است. موادی که برای این کار مورد استفاده قرار گرفته اند عبارت اند از سرامیک و تفلون. این دو ماده در کنار هم یک دی الکتریک را تشکیل می دهند: ماده ای که رسانایی بسیار ضعیفی دارد و در کنار این خاصیت، نور زیادی را به خود جذب نکرده و بیشتر آن را بازتاب می کند. این ماده در ابعاد بسیار کوچکی ساخته شده تا مسیر باریکه های نور را درست به همان صورتی که محققان انتظار دارند تغییر دهد. یکی دیگر از مشکلات شنل های قدیمی کاهش روشنایی سطح پشتی به دلیل استفاده از ذرات فلزی جاذب نور بود که باعث میشد منطقه پوشیده شده توسط شنل به صورت محسوسی تاریک تر به نظر برسد. اما استفاده از یک لایه باعث کاهش شدت روشنایی صفحه نخواهد شد.

قدم بعدی تیم تولید کننده، ساختن شنلی است که کاهش شدت روشنایی در آن به حداقل برسد. کانته توضیح می دهد: “استفاده از این روش واقعا جذاب است. در صورت موفقیت در گام بعدی می توانیم اجسام بیشتری را نامرئی کنیم. ما می توانیم نحوه بازتابیده شدن پرتوهای نور را تغییر دهیم”. البته نباید تصور کنید این وسیله فقط در داستان ها یا عملیات جاسوسی کاربرد دارد؛ به گفته تیم سازنده می توان از این تکنیک در اپتیک، طراحی داخلی و هنر نیز استفاده کرد.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 188 تاريخ : دوشنبه 29 تير 1394 ساعت: 18:19

غول کامپیوتری جهان IBM اخباری منتشر کرده است مبنی بر موفقیت این کمپانی در ساخت تراشه های 7 نانو متری.IBM اعلام کرده است که نمونه هایی از این تراشه ها تولید شده و توانایی آنها 4 برابر تراشه های موجود است.سال گذشته این شرکت اعلام کرد که مبلغ 3 میلیارد دلار برای ساخت این تراشه ها در طول 5 سال با کمک شرکای خود یعنی سامسونگ و GlobalFoundries اختصاص داده است و هدف از این کار تولید تراشه هایی بود که در اندازه کوچک هستند و تولید آنها غیر ممکن به نظر میرسید.

IBM به دنبال راهی بود که با حفظ تعداد ترانزیستورهای زیاد،رکورد تراشه های 14 و 10 نانومتری موجود را بشکند.یکی از بهترین موفقیت های این پروژه،استفاده از سیلیکون ژرمانیوم و سیلیکون خالص در بخش های کلیدی این تراشه است.فناوری جدید این امکان را به این تراشه ها میدهد که از 20 میلیون ترانزیستور استفاده کرده و این بدان معنا است که قدرت و بهره وری این تراشه ها به میزان قابل توجهی افزایش میابد.البته این خبر به این معنی نیست که به زودی شاهد وجود این تراشه ها در موبایل ها و دیگر دستگاه ها خواهیم بود،زیرا IBM اعلام کرده است که این تراشه ها طی یک پروسه 5 ساله همانطور که سال پیش وعده داد بود وارد بازار خواهد شد.در حال حاضر این یک انقلاب بزرگ در صنعت پردازنده ها است که به لطف IBM محقق گشته است.شاید با این کار IBM به دوران اوج خود در صنعت تراشه ها برگردد.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 234 تاريخ : دوشنبه 29 تير 1394 ساعت: 18:18

دکتر حمدون توره دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات در اظهار نظری گفته که زمان آن فرارسیده تا ترافیک وب به برقراری ارتباطات مشروع اختصاص یابد.

وی افزوده است: مقابله با گسترش دامنه ارسال هرزنامه ها و حفاظت از داده های کاربران یک دغدغه جدی در میان کاربران گوشی های هوشمند و خدمات اینترنت است. ما نیازمند یافتن راه حلی جهانی برای مقابله با این مشکل هستیم که هزینه های سنگینی را نیز تحمیل نموده است.

حال این اتحادیه با همکاری جامعه اینترنت به دنبال یافتن راه‌هایی به منظور مقابله با هرزنامه‌ها و جلوگیری از وارد آمدن خسارات مادی و معنوی به کشورهای جهان و به خصوص کشورهای در حال توسعه است. بدین منظور برای افزایش درک عمومی در مورد این مشکل و ابداع ابزار و روش های جدید تلاش خواهد شد.

از جمله مشکلاتی که از این طریق کاهش می‌یابند می توان به جلوگیری از اتلاف پهنای باند، منابع ذخیره سازی اطلاعات، زیرساخت‌های شبکه‌ای و همین طور مقابله با تهدیدات امنیتی اشاره کرد. از این طریق برنامه های آموزشی برای افزایش آگاهیهای عمومی در مورد هرزنامه ها نیز به اجرا درخواهد آمد.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 262 تاريخ : چهارشنبه 24 تير 1394 ساعت: 16:02

در بازار نوپا و ۶.۳ میلیارد دلاری تامین خدمات سخت‌افزاری کلود، شرکت اچ‌پی توانسته ۱۵.۷ درصد از بازار مذکور را به خود اختصاص دهد.

بررسی‌های مؤسسه آی‌دی‌سی نشان می‌دهد که درآمد اچ‌پی از این بازار در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۳۷.۴ درصد افزایش یافته است.

با افزایش تعداد کاربران خدمات کلود به خصوص در میان شرکت‌های تجاری انتظار می‌رود رونق این بازار باز هم بیشتر از گذشته شود.

مؤسسه تحقیقاتی آی‌دی‌سی میزان رشد سالانه این بازار را ۲۵ درصد برآورد کرده و می‌گوید سهم اچ‌پی از این بازار ۶.۳ میلیارد دلاری در حال حاضر ۹۵۰ میلیون دلار است. بعد از این شرکت دل، سیسکو و ای‌ام‌سی در رتبه‌های بعدی هستند.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 211 تاريخ : چهارشنبه 24 تير 1394 ساعت: 16:02

ناسا با پروژه های مختلف خود، از دهه 90 میلادی در حال جست و جوی گسترده روی سطح مریخ است. اما ظاهرا حالا این سوال به ذهن مهندسین ناسا رسیده که چرا آسمان مریخ را نگردیم؟ به همین دلیل مرکز تحقیقات پروازی آرمسترانگ ناسا قصد دارد نمونه اولیه ای از یک پرنده بومرنگی شکل به نام Prandtl-m از جنس تیتانیوم را آزمایش کند تا آن را به اولین وسیله ساخت بشر که در مریخ پرواز کرده تبدیل نماید.

Prandtl-m از فایبرگلس یا فیبر کربن ساخته خواهد شد و در زمان بهره برداری، طول بال های آن 24 اینچ (61 سانتیمتر) خواهد بود. اما نمونه اولیه این وسیله قرار است بسیار کوچک تر و با وزن کمتر از 1 پوند (0.45 کیلوگرم) ساخته شود. از آنجایی که جاذبه مریخ کمتر از جاذبه تجربه شده روی زمین است بنابر این می توان نتیجه گرفت این وسیله می تواند با وزن 2.6 پوندی (1.17 کیلوگرمی) به راحتی در مریخ به پرواز در بیاید. همچنین اتمسفر مریخ نیز بسیار نازک تر از زمین است، بنابراین ناسا قصد دارد آزمایشات مربوط به پرنده جدید خود را در ارتفاعات زیاد انجام دهد تا شرایط مشابه مریخ برای آن به وجود آید. طبق برنامه ریزی ناسا، اواخر امسال یک بالن، Prandtl-m را به ارتفاع 100000 فوتی (30 کیلومتری) که هوا در آن رقیق تر است خواهد برد و به این ترتیب اولین شبیه سازی شرایط پرواز در مریخ انجام می شود. ناسا قصد دارد ارتفاع پرواز آزمایشی پرنده خود را تا 450000 فوت (137 کیلومتر) نیز افزایش دهد.

در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات، این وسیله نیز به همراه مریخ نورد بعدی ناسا در سال 2020 به سوی مریخ پرتاب خواهد شد. ناسا تصمیم دارد در زمان اجرای پروژه مریخ نوردی بعدی، Prantl-m را نیز برای پوشش 20 مایل (32 کیلومتر) از این سیاره به پرواز در آورد و سپس آن را روی زمین فرود بیاورد. نکته هیجان انگیز آنکه هدف بزرگتر ناسا، تحقیق درباره مکان های موجود برای فرود سفینه های پروژه ارسال انسان به مریخ است.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 187 تاريخ : چهارشنبه 24 تير 1394 ساعت: 16:01

از کمپانی ال‌جی خبر می‌رسد که این شرکت در حال کار بر روی نمایشگر لمسی سبک‌تر و نازک‌تری است که راه زیادی نیز تا تجاری شدن ندارد و خریداران می‌توانند به‌زودی نوت‌بوک‌های مجهز به این نمایشگر را در بازارها ببینند. این نمایشگر از فناوری In Cell Touch استفاده می‌کند که باعث می‌شود تا پنل تاچ که در مدل‌های قبلی در زیر LCD قرار داشت، حالا به درون خود LCD منتقل شود که همین امر باعث کاهش قطر نمایشگر شده است. این همان تکنولوژی پیشرفته‌ای است که این کمپانی در پرچم‌دار جدید خود یعنی LG G4 نیز از آن استفاده کرده است.

ال‌جی امیدوار است با این تکنولوژی جدید بتواند 25 درصد از قطر محصول را کم کرده و وزن آن را نیز تا 35 درصد کاهش دهد که همین اعداد و ارقام زمانی که در یک نوت‌بوک اعمال شود قطعا موهبت بزرگی برای خریداران خواهد بود.

این کاهش لایه‌ها در نمایشگر باعث می‌شود تا میزان بازتاب نور نیز کم شود؛ یعنی حالا بدون هیچ نگرانی می‌توانید در زیر نور خورشید نیز تصاویر را به‌خوبی در لپ‌تاپ خود ببینید. LG Display ابراز امیدواری کرده که محصول جدیدش روشن‌تر و شفاف‌تر از قبل خواهد بود.

ال‌جی قصد دارد این نمایشگر جدید را در ابعاد مختلف تولید کند و البته مدل‌هایی نیز با قابلیت پشتیبانی از قلم‌های الکترونیکی استایلوس در راه هستند.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 24 تير 1394 ساعت: 16:00

این روزها بازار دستگاه های سلامتی حسابی داغ است. دستبندهای مخصوص سنجش علائم زیستی و ساعت های هوشمندی که پر از حسگرهای مختلف برای محاسبه تمامی مواردی هستند که مربوط به سلامتی کاربران می شوند در رنگ ها و طرح های مختلف و با قیمت های متنوع توسط کمپانی های مختلف تولید شده و روانه بازار می شوند. اما هنوز نتیجه قطعی و علمی درباره تاثیر واقعی این دستگاه ها منتشر نشده است. حتی در یکی از مطالعاتی که چند ماه پیش انجام شد، محققان مشخص کردند که دستبندهای سلامتی هیچ تاثیری بر بهبود سلامت کاربران ندارند. اما هفته گذشته دانشمندان دانشگاه بوفالو در آمریکا از عینک های LED جدیدی رونمایی کردند که ممکن است بتوانند بیخوابی را درمان کنند.

در واقع می توان گفت ایده درمان بیخوابی به کمک یک ابزار هوشمند بسیار جالب است. در حال حاضر تقریبا 48% از آمریکایی ها از بیخوابی رنج می برند که باعث می شود به یکی از بزرگترین مشکلات مربوط به سلامتی در کشورهای توسعه یافته تبدیل شود. تعدادی دستبند سلامتی وجود دارند که ادعا می کنند می توانند با کنترل فرآیند خواب کاربر، به حل مشکلات آنها در این زمینه کمک کنند. اما اگر بخواهیم منطقی باشیم تنها کمک آنها، فهمیدن عمق فاجعه است. مسلما اگر ساعت 4 بامداد باشد و چندین ساعت تلاش کرده باشید که بخوابید، آنوقت یک دستبند که به شما اعلام می کند در طول مدت تلاشتان چند بار در تخت پهلو به پهلو شده اید هیچ کمکی نخواهد کرد. البته داروهای شیمیایی برای درمان بیخوابی هم وجود دارند اما نمی توان از اثرات منفی آنها بر سلامتی چشم پوشی کرد.

اما بخش جالب ماجرا اینجاست. یکی از روش هایی که طرفداران زیادی پیدا کرده، استفاده از نوردهی انتخابی برای تنظیم مجدد ساعت بیولوژیکی بدن است. در گذشته، نور درمانی از این قرار بود که شخص مورد نظر می بایست چندین ساعت از روز خود را صرف نشستن جلوی یک منبع نوری می کرد تا پرتوهای نور با طول موج های به خصوصی به طرفش تابیده شود و در واقع نور روز را برای او شبیه سازی کند. تابیده شدن این پرتوهای نور به محدوده بصری فرد می توانستند ساعت بیولوژیکی او را مجددا تنظیم کنند. محققان دانشگاه بوفالو از همین ایده استفاده کرده اند و منبع فرستنده نور را به جای یک دستگاه مجزا، به روی یک عینک شبیه به عینک گوگل منتقل کرده اند. LED های موجود در این عینک دارای منبع تامین انرژی خود هستند و کاربران می توانند همزمان با استفاده از آنها به انجام کارهای روزمره خود نیز بپردازند.

این عینک بر روی بیماران دارای سرطان ریه امتحان شده است. دلیل این کار آن است که افراد دارای بیماری سرطان به شدت به خواب کافی نیاز دارند تا سیستم ایمنی بدن خود را در برابر بیماری تقویت کنند. افراد دارای سرطان معده جزو گروهی هستند که به دلیل درد، استرس و مشکلات تنفسی به شدت از مشکل بیخوابی رنج می برند. همچنین گروهی از مردم که در نزدیکی خط استوا زندگی می کنند هم به دلیل محدودیت نور دریافتی در برخی از فصل های سال بیخوابی را تجربه می کنند. به این دو گروه، باید افرادی را هم اضافه کرد که به دلیل استفاده زیاد از تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه هایی که از LED استفاده می کنند، نور آبی خاص منتشر شده توسط این دستگاه ها را به مقدار زیاد دریافت کرده و در نتیجه دچار مشکل بیخوابی می شوند.

به این ترتیب به نظر می رسد بلاخره ابزارهای مخصوص سلامتی قصد دارند نقش اصلی خود را برای حل مشکلات مرتبط با سلامتی کاربران ایفا کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 171 تاريخ : چهارشنبه 24 تير 1394 ساعت: 16:00

دنیایی را تصور کنید که اسمارت‌فون شما به شکل پشت سر هم سلفی ثبت می‌کند. سونی قصد دارد این دنیا را محقق کند. این شرکت یک فرم ثبت اختراع برای یک تکنولوژی پر کرده است که به اسمارت‌فون شما اجازه می‌دهد که در تمام طول روز عکس‌های سلفی بگیرد. این عکس‌ها سپس از طریق یک خط امن به یک سرور آنلاین منتقل می‌شوند. چیزی که این پروژه را هیجان انگیز می‌کند یک نرم‌افزار خاص است که سلفی‌ها را براساس احساسات حاضر در تصویر دسته‌بندی می‌کند.

کاربران می‌توانند سلفی‌های غمگین یا شاد را جستجو کنند. همچنین عکس‌هایی که احساسات کمی را نشان می‌دهند یا نرم‌افزار از تشخیص یک دسته‌بندی مشخص برای آن‌ها باز مانده است، حذف خواهند شد. در کنار آن می‌توانید یک تایم‌لاین با توجه به پاسخ‌های احساسی به اتفاقات مختلف ایجاد کنید.

اینکه سونی می‌گوید سلفی‌ها به شکل پشت سر هم گرفته می‌شوند به هیچ‌وجه شوخی نیست و این برنامه حتی در زمان خواب به عکس‌برداری ادامه می‌دهد. این مسئله می‌تواند به شما کمک کند که متوجه شوید چرا هرروز صبح سرزنده از خواب بیدار نمی‌شوید.

این پتنت به شکل جهانی از طریق «WIPO» از آغاز سال ۲۰۱۳ ثبت شده است؛ درست زمانی که تب سلفی تازه شروع شده بود. هرچند که این ایده‌ روی کاغذ به نظر خوب می‌رسد، ممکن است به‌زودی با مشکلات مربوط به حریم شخصی و مسائل قانونی مواجه شود.طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 170 تاريخ : سه شنبه 23 تير 1394 ساعت: 17:36